Hydraulics-Paid

آموزش پرس شیلنگ هیدرولیک

حتما شما به دنبال آموزش پرس شیلنگ هیدرولیک هستید. باید بدانید روش اصلی ساخت یک مجموعه شیلنگ برای سیستم هیدرولیک یکسان است. در این نوشته مراحل پرس شیلنگ هیدرولیک را گام به گام آموزش داده ایم.

در ویدئوی زیر مراحل پرس شیلنگ هیدرولیک با دستگاه پرس دستی نمایش داده شده است.

مرحله ۱: آماده سازی ابزار و وسایل مورد نیاز

مرحله اول آماده سازی ابزار و وسایل مورد نیاز برای پرس شیلنگ هیدرولیک است. این وسایل عبارت انداز:

شلنگ هیدرولیک
اتصالات شلنگ هیدرولیک
روان کننده شلنگ
آچار فرانسه بزرگ
گچ (قلم رنگی سفید(
عینک های محافظ
دستکش ایمنی
دستگاه برش
برش قالب و سطح

مرحله ۲: اندازه گیری شلنگ و برش

ابتدا باید طول شیلنگ هیدرولیک مورد نیاز را اندازه بگیرید. سپس با استفاده از یک اره شیلنگ، آن را برش دهید. در زمان برش شیلنگ بایستی دقت زیادی داشته باشید تا طول نهایی شیلنگ تغییر نکند. پس از این کار باید یک لبه تمیز داشته باشید. در غیر این صورت حتما لبه های شیلنگ را تمیز کنید. مطئن شوید از اره مناسب با نوع شیلنگ استفاده می کنید.

مرحله ۳: تهیه اتصالات هیدرولیک

هنگام انتخاب مجموعه اتصالات، فشار کاری، سبک، نوع، جهت گیری، روش های اتصال و مواد مقاوم در برابر خوردگی را در نظر بگیرید. بسیار مهم است که از مارک های مناسب استفاده کنید. تامین کننده شلنگ و اتصالات باید اطلاعات مربوط به داده های برش را ارائه دهد.

برای مشاهده شیلنگ هیدرولیک فشار قوی سیم دار وارد شوید.

مرحله ۴: تعیین عمق اتصال و فشار بر اتصالات شلنگ

در مرحله بعد بایستی با استفاده از یک بلوک، عمق قرار دادن شیلنگ و عمق جایگذاری اتصالات را تعیین کنید. شما می توانید با قرار دادن یک خط گج ضخیم در اطراف شیلنگ، عمق را تعیین کنید. اگر لازم است شیلنگ را روغن کاری کنید؛ اما اگر از شیلنگ مارپیچ استفاده می کنید، نباید روانکاری کنید. شلنگ را به اتصال فشار دهید تا علامت بر روی شلنگ به انتهای پوسته برسد.

مرحله ۵: بررسی قابلیت های دستگاه برش و تنظیم تنظیمات دستگاه برش

دستگاه های برش به طور خاص ساخته می شوند تا قطر های شلنگ خاص را برش دهند. بنابراین، باید قابلیت های دستگاه را مد نظر قرار دهید و تنظیمات را در صورت لزوم تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که قطر برش درست برای هر مجموعه شلنگ را انتخاب کنید. از برگه مشخصات برش، برای مشخصات فنی خاص استفاده کنید.

مرحله ۶: قطعه را انتخاب کنید

مجموعه قطعه مناسب را برای هر دستگاه برش انتخاب کنید. یک مجموعه قطعه می تواند برای برش در ابعاد متفاوت استفاده شود. به عنوان مثال یک مجموعه قطعه ۱۴ میلی متری می تواند تا ۱۴ میلی متر برش داده شود و حدود ۷ میلی متر بیشتر در اکثر دستگاه ها وجود دارد. بنابراین، بعد برش نهایی، می تواند تا۲۱ میلی متر قطر نهایی علاوه بر ۱۴ میلی متر اولیه باشد. با این حال، توصیه می شود که ابعاد برش نهایی تا حد ممکن نزدیک به اندازه قالب باشد.
بنابراین برای یک برش نهایی ۱۵ میلی متری، یک مجموعه قالب ۱۴ میلی متری ایده آل است. در غیر این صورت، خمیدگی به وجود می آید که توصیه نمی شود.

مرحله ۷: شلنگ را در دستگاه برش قرار دهید

انتهای شلنگ را درون دستگاه برش (به طور معمول بارگذاری از جلو انجام می شود) فشار دهید تا اتصالات شلنگ هیدرولیک در پشت قالب ظاهر شود. بالای شلنگ، در حال حاضر در داخل حلقه یا آستین پنهان شده است، نباید پشت قالب قرار گیرد. مجموعه قالب را روی قطعه پایین حلقه قرار دهید و برش دهید.

مرحله هشتم۸: قرار دادن قطعات برای برش دادن

اندازه قطعه مناسب برای برش را مشخص کنید که مطابق با اندازه برش باشد. نزدیکترین اندازه برش را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اندازه قطعه برای برش برابر یا کوچکتر از ابعاد برش نهایی است.

مرحله ۹: تجهیزات ایمنی را به کار ببرید

در این مرحله، تجهیزات ایمنی خود را به کار ببرید. شما باید عینک ایمنی، محافظ گوش قوی، و دستکش های محافظ بپوشید.

مرحله ۱۰: برش شلنگ

دستگاه را روشن کنید. سر سیلندر به آرامی به حالت بسته شدن حرکت می کند، قطعه را می فشارد و شروع به برش حلقه شلنگ می کند. دستگاه را لمس نکنید تا زمانی که قطعات به موقعیت نهایی رسیده و یا به طور خودکار به موقعیت اصلی بازگشته اند. سپس دستگاه باید متوقف شود. تقریبا تمام دستگاه های استاندارد دارای یک سیستم ایمنی تو کار هستند، به طوری که اگر قطعات از دستگاه خارج شوند ، دستگاه خاموش می شود.

برای مشاهده شیلنگ هیدرولیک نخدار کلیک کنید.

مرحله ۱۱: قطر برش را بررسی کنید

علامت گچ گذاری که روی شلنگ ایجاد کرده اید را بررسی کنید. اگر دیگر در پایه اتصالات نیست، به این معنی است که شلنگ یا اتصالات در طول برش حرکت کرده اند. با این حال به نظر برسد، این یک برش خوب نیست. در غیر این صورت، اگر علامت گچ در محل قرار داشته باشد ، شما به طور موفقیت آمیز انتهای شلنگ هیدرولیک را برش داده اید. اندازه قطر برش را در یک سطح صاف پوسته برش داده شده اندازه گیری کنید و قطر برش را که روی جلد نشانه گذاری شده است مشخص کنید. هرگز از اتصالات شلنگ با قطر برش اشتباه استفاده نکنید.

مرحله ۱۲: اتصال شلنگ را پاک کنید

سپس، شما نیاز به حذف آلاینده ها در داخل شلنگ دارید، به خصوص در شلنگ های با قطر بزرگ. شما می توانید این کار را با استفاده از یک برس شلنگ، سیستم هوای فشرده، پاشش مایع یا گلوله های پرتابه انجام دهید. پس از شلیک پرتابه، باید پرتابه را برای آلودگی به طور قابل توجهی بررسی کنید . فرایند را تا زمانی انجام دهید که پرتابه نشانه ای از ذرات لاستیک یا فلز بر روی آن نداشته باشد. اگر پرتابه همچنان ذرات لاستیکی را نشان دهد، ممکن است نیاز به تعویض شلنگ باشد. این معمولا یک علامت است که نشان دهنده این است که لوله لاستیکی دارای مشکل است

مرحله ۱۳: درپوش اتصال شلنگ را بگذارید

پس از تمیز کردن شلنگ، ایده خوبی است که شلنگ را در هر دو طرف ببندید. شما می توانید از درپوش های پلاستیکی استفاده کنید. از درپوش هایی استفاده کنید که نصب آنها آسان و سریع است . کافی است یک درپوش را بر روی یک شلنگ یا اتصالات نصب کنید و در دستگاه قرار دهید تا گرم شود .
با پیروی از این مراحل به عنوان دستورالعمل، به یک شلنگ با مونتاژ مناسب دسترسی پیدا می کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *