اشتباهات-نصب-داکت

اشتباهات رایج در نصب داکت اسپلیت و توصیه‌های برای آن‌ها

اگر شما به دنبال نصب کولر گازی جدید برای خانه یا محل کار خود هستید، بهتر است از اشتباهات رایج در نصب آن آگاه باشید. داشتن یک سیستم خنک کننده مناسب در طول تابستان یک نعمت است. سیستم تهویه مطبوع یک سیستم منحصر به فرد است که برای داشتن عملکرد مناسب، به بسیاری از اجزای مختلف بستگی دارد. یک اشتباه جزئی هنگام نصب منجر به مشکلات جدی در مسیر می شود. وقتی افراد سیستم تهویه مطبوع را به خوبی نصب نکنند، می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. بنابراین برای آشنایی با اشتباهات رایج در نصب داکت اسپلیت در ادامه با ما همراه باشید.

1. از کوتاهترین مسیر برای لوله های متصل کننده یونیت های داخلی و خارجی استفاده کنید

طراحی نصب سیستم تهویه باید به گونه ای باشد که کوتاه ترین مسیر برای اتصال یونیت های داخلی و خارجی انتخاب شود. درصورتی که از یک نصاب بی تجربه کمک بگیرید، ممکن است لوله های متصل کننده را طولانی کند. بنابراین کارایی داکت اسپلیت کاهش میابد. هم چنین کمپرسور سیستم نیز تحت فشار کار مقاوم قرار می گیرد که در عمر مفید سیستم تهویه شما تاثیر خواهد گذاشت.

2. به اندازه جریان هوا توجه کنید

فاکتور مهم برای داشتن یک هوای مطبوع، وجود جریان هوای کافی در کانال فلکسیبل است. در صورتی که جریان هوا به اندازه کافی وجود نداشته باشد، سیستم تهویه مطبوع نمی تواند انتظارات شما را برآورده کند.

3. ترموستات داکت اسپلیت را در مکان مناسب قرار دهید

توجه داشته باشید که اگر ترموستات در معرض تابش آفتاب یا موارد گرم کننده دیگر قرار بگیرد، نمی توان از عملکرد درست آن اطمینان پیدا کرد. قرار گرفتن ترموستات در معرض گرما باعث می شود سیستم تهویه بی از حد کار کند؛ درنتیجه طول عمر آن کاهش پیدا کرده و هزینه قبض برق شما افزایش پیدا کند.

4. به نصب صحیح سیستم تخلیه توجه کنید

با نصب صحیح سیستم تخلیه از ایمن و موثر بودن کارایی آن اطمینان پیدا می کنید. در صورتی که به نصب سیستم تخلیه اشتباه انجام شود، به قطعات مختلف دستگاه آسیب وارد می شود و یک بی دقتی می تواند ضرری بزرگ برای شما داشته باشد.

5. از عایق بندی مناسب استفاده کنید

یکی از مهم ترین اقداماتی که در کانال کشی باید انجام دهید، عایق بندی مناسب است. در صورتی که توجه کافی به این مسئله نشود، ممکن است به ساختمان آسیب وارد شود. هم چنین منجر به کاهش کارایی سیستم و طول عمر آن می شود. این موارد هزینه های زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. برای اطمینان از عایق بندی کانال ها، راهنمای جامع نصب کانال فلکسیبل را مطالعه کنید.

برای مشاهده انواع محصولات کانال فلکسیبل عایق دار وارد شوید.

6. از سیم کشی صحیح برق مطمئن شوید

قطعا یک نصاب حرفه ای به سیم کشی برق توجه بسیاری دارد. در صورتی که سیم کشی برق ضعیف انجام شود، می تواند منجر به خسارات بزرگ و غیرقابل جبران شود. بنابراین باید در زمان نصب سیستم به سیم کشی ایمن و درست توجه کرد.

کانال کشی صحیح داکت اسپلیت

7. یونیت های داکت اسپلیت را در مکان مناسب نصب کنید

مکان نصب یونیت ها در عملکرد و بهره وری انرژی سیستم تأثیر مستقیم دارد. به عنوان مثال فرض کنید یونیت ها را در شرغی ترین نقطه یک ساختمان بزرگ قرار داده اید. در این حالت برای اینکه کل ساختمان خنک شود، سیستم باید به میزان بیشتری کار کند. هم چنین فرض کنید در ساختمان خود مکانی را پیدا کرده اید که معمولا آفتاب است. در این حالت نیز دستگاه برای خنک کردن ساختمان باید به میزان بیشتری کار کند.
هم چنین برای جلوگیری از لرزش و ارتعاش بیش از حد یونیت ها، باید آنها را در سطحی هموار قرار داد و به خوبی در جای خود محکم کرد. این لرزش ها می تواند باعث ایجاد صدای نامطلوب و کاهش عمر یونیت ها شود.

8. سیستم داکت اسپلیت مناسب ساختمان خود را انتخاب کنید

قبل از خرید دستگاه داکت اسپلیت باید به وضعیت آب و هوایی منطقه، اندازه ساختمان، تعداد دریچه های خروجی و تعداد افرادی که در ساختمان ساکن هستند، توجه کنید. ابتدا این موارد را مشخص کرده، سپس برای خرید و نصب داکت اسپلیت برنامه ریزی کنید.

9. از کانال های با کیفیت استفاده کنید

در صورتی که کانال کشی به طور صحیح انجام نشده باشد، ممکن است باعث نشتی و به هدر رفتن هوای مطبوع شود. برخی از نصابان به نوع و جنس کانال اهمیت نمی دهند و از کانال های فلکسیبل بی کیفیت استفاده می کنند. در صورتی که سیستم دارای یک کانال کشی مناسب و با کیفیت باشد، عملکرد آن را مطلوب خواهد ساخت.

برای آشنایی بیشتر با انواع کانال فلکسیبل کلیک کنید.

برای خرید کانال فلکسیبل به نکاتی که گفته شد دقت کنید. فروشگاه تخصصی فروش کانال های فلکسیبل تهرانی مارکت در راستای ارائه خدمات با کیفیت در زمینه صنعت تهویه مطبوع که مبتنی بر دانش و فناوری روز می باشد از سال 1394 شروع به فعالیت ، تولید و ارائه خدمات در زمینه لوله های خرطومی انتقال هوا و ذرات فلکسیبل از جنس آلومینیم و PVC و کانال خرطومی با عایق الاستومری، پلی استر، کومبی، برزنتی، IFD ، PU و همچنین کانال اسپیرال گالوانیزه، استیل و آلومینیوم جهت مصرف در محل هایی چون ساختمان های مسکونی، تجاری، کارخانجات، هتلها، صنایع چوب، معادن، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، سالنهای نمایش ، رستورانها، کافی شاپها، فست فودها، فروشگاهها، وپاساژها، سالنهای ورزشی، استخرها، مجتمع های داروسازی، گلخانه ها، محیط های پاک (اتاق تمیز ) ، انبارها و سردخانه ها و… نموده است.

جهت سفارش کانال فلکسیبل و مشاوره رایگان تماس بگیرید

02133918749

02133918748

09124484734

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *