تفاوت-شیلنگ-آب-و-گاز-1

تفاوت شیلنگ آب و گاز

یکی از محصولات پرکاربرد در زندگی روزمره و در صنایع مختلف، شیلنگ است که بسته به نوع کاربرد خود، با متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود. شیلنگ آبیاری درختان، قطعا متفاوت با شلنگی خواهد بود که برای انتقال مواد شیمیایی از آن استفاده می‌کنند. اگر از شیلنگی مناسب با فعالیت خود استفاده نکنید، ممکن است مشکلاتی زیادی برای شما ایجاد شده و یا هزینه‌های نهایی را افزایش دهد. در این مقاله به بیان تفاوت شیلنگ آب و گاز می‌پردازیم تا بتوانید خریدی دقیق‌تر داشته باشید.

شیلنگ آب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

شیلنگ آب یک لوله توخالی و انعطاف پذیر است که به کمک آن آب را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می‌کنند. این شیلنگ‌ها معمولا از جنس پلی اتیلن، پلی اورتان، لاستیک و پی‌وی‌سی در قطر و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در ساختار بسیاری از شیلنگ‌های آب، از منجید استفاده می‌کنند که باعث افزایش استحکام شیلنگ شده و طول عمر آن را به نسبت شیلنگ‌های معمولی افزایش می‌دهد.

تفاوت شیلنگ آب و گاز و مرد در حال آبیاری

بسته به جنس متریالی که شیلنگ از آن تولید می‌شود، خاصیت‌های مختلفی به نمایش خواهد گذاشت. به طور مثال شیلنگ‌های آب پی‌وی‌سی در برابر عوامل بیرونی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و به راحتی تحت تاثیر ضربه یا خوردگی قرار نمی‌گیرند. جهت افزایش طول عمر شیلنگ آب، لازم است نکات ریزی را رعایت کنید تا سال‌های سال بتوانید با خیال راحت از همان شیلنگ استفاده کنید.

انواع شیلنگ آب

  • شیلنگ آب را برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار ندهید.
  • پس از هر بار استفاده شیلنگ آب را جمع کرده و در سایه یا محیطی با دمای مناسب قرار دهید.
  • در فصول سرد سال، شیلنگ را در انباری نگهداری کنید تا سرمای هوا آسیبی به آن وارد نکند.
  • با شیلنگ‌های معمولی آب، مواد شیمیایی جابجا نکنید زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره شد، هر شیلنگ کاربرد خاصی داشته و نمی‌توان از یک شیلنگ آب برای جابجایی مواد حساسی مانند مواد شیمیایی استفاده کرد.

شیلنگ گاز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی دیگر از شیلنگ‌های پرکاربرد در منازل مسکونی، اداره‌ها و کارخانجات شیلنگ‌های گاز است که از آن برای انتقال گاز به لوازم گازسوز استفاده می‌شود. برای اینکه شیلنگ‌های گاز در برابر حرارت و تغییرات دمایی، دچار مشکل نشود از پلاستیکی فشرده و نسوز آن را می‌سازند. از آنجایی که این شیلنگ برای گاز و بخاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، سطح بالای ایمنی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

شیلنگ گاز مرغوب باید بتواند در برابر تمام تغییرات بیرونی مقاومت بالایی داشته باشد تا امکان بروز حادثه را کاهش دهد. در صورت بی کیفیت بودن شیلنگ گاز، احتمال بوجود آمدن آسیب های جدی وجود دارد و حتی به مرور زمان بر روز سطح آن ساییدگی‌هایی مشاهده خواهید کرد. علاوه بر خود شیلنگ، لوازمی که برای اتصال شیلنگ به گاز استفاده می‌کنید هم باید کیفیت بالایی داشته باشند. کیفیت اتصالات و لوازم جانبی، به اندازه خود شیلنگ حائز اهمیت است.

تفاوت شیلنگ آب و گاز در برد ای کنترل
  • از قرار دادن شیلنگ گاز در معرض حرارت بالا خودداری کنید.
  • شیلنگ‌های گاز در هوای سرد زودتر از همیشه خراب می‌شوند و اگر محیطی که قصد نصب گاز یا بخاری در آن را دارید بسیار سرد است، باید بهترین نوع شیلنگ گاز را تهیه کنید تا دچار پوسیدگی نشود.
  • حتما شیلنگ را پیش از نصب بررسی کنید تا هیچ نشتی نداشته باشد. وجود هر مشکلی بر روی شیلنگ، سبب ورود گاز شهری به داخل محیط خواهد شد.
  • به نصب بست‌ها دقت زیادی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که به درستی در جای خود قرار گرفته‌اند.

تفاوت شیلنگ آب و شیلنگ گاز

شیلنگ‌ها دارای اندازه، قطر، ضخامت ‌های مختلفی بوده و جنس آن‌ها هم با یکدیگر متفاوت است. برندهای زیادی اقدام به طراحی و تولید شیلنگ کرده و در هنگام خرید باید به کیفیت آن توجه کنید تا بتواند تا مدت‌ها برای شما کار کند. برای اینکه خیالتان بابت کیفیت و قیمت یک محصول راحت باشد، لازم است آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید تا مشکلی ایجاد نشود. تهرانی مارکت با سال‌ها فعالیت در زمینه عرضه انواع شیلنگ‌های صنعتی و آبرسانی، بهترین شیلنگ‌های موجود در بازار را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *