خط-تولید-شیلنگ

راه اندازی، تجهیزات و درآمد خط تولید شیلنگ

یکی از وسایل پرکاربرد در زندگی روزمره ما که شاید کمتر به آن توجه کنید، شیلنگ‌ها هستند. شیلنگ کاربردی زیادی داشته و از آن برای شست‌و‌شوی محیط، شیلنگ آبیاری درختان، صنعت کشاورزی، آبیاری قطره‌ای، صنایع پزشکی، صنعت خودرو سازی و … استفاده می‌شود.

با توجه به کاربردهای مختلف شیلنگ، انواع مختلفی از آن تولید و روانه بازار شده است تا تمامی صنایع بتوانند شیلنگی متناسب با نیاز خط تولید کارخانه خود خریداری نمایند. شاید شما جز افرادی باشید که تصمیم گرفتید خط تولید شیلنگ راه‌اندازی کنید. پیش از شروع کار لازم است با هزینه‌ها و درآمد آن آشنا شوید تا دچار ضرر نشوید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی درآمد و نکات مهم در راه اندازی خط تولید شیلنگ بپردازیم.

راه اندازی خط تولید شیلنگ

با راه اندازی خط تولید شیلنگ، تجارت کوچک خود را شروع می‌کنید و در صورت تلاش کردن می‌توانید به درآمد قابل توجهی برسید؛ در کنار آن آزادی عمل زیادی داشته و تجارت شخصی را بر پایه ایده‌های خود پیش می‌برید. در ابتدای راه ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که چه سرمایه‌ای برای راه اندازی این خط تولید نیاز است. بخش زیادی از هزینه اولیه راه اندازی خط تولید، صرف خرید دستگا‌ه‌ها و تجهیزات مورد نیاز آن کارخانه می‌شود؛ بسته به اندازه خط تولید، این قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند. اگر به طور کلی بخواهیم یک مقایسه انجام دهیم، می‌توان گفت هزینه راه اندازی خط تولید شیلنگ، به نسبت برخی مشاغل بالاتر بوده و برای راه اندازی آن باید مبلغ قابل توجهی صرف خرید تجهیزات و دستگاه‌ها نمایید. 

نکته مثبت در مورد کارخانجات تولید شیلنگ، نیاز کمتر به نیروی انسانی است. برای خطوط تولید مواد غذایی یا بهداشتی، ممکن است به نیروی انسانی زیادی نیاز باشد اما در خط تولید شیلنگ، این نیاز احساس نمی‌شود و با چند نیرو می‌توانید فعالیت‌های کارخانه را پیش برید،  البته این موضوع به اندازه خط تولید بستگی دارد. علاوه بر این موضوع، در برخی از خطوط تولید نیاز است کل کارکنان متخصص باشند زیرا محصول نهایی بسیار حساس بوده و نمی‌توان از نیروی انسانی عادی کمک گرفت اما در خطوط تولید شیلنگ با نیروی انسانی ساده فعالیت های شما پیش خواهد رفت. انواع شیلنگ که میتوانید در تولیدی تولید کنید شامل، شیلنگ سیلیکونی، شیلنگ آب معمولی، شیلنگ هیدرولیک و … می باشد.

درآمد خط تولید شیلنگ

میزان درآمد کسب شده از خطوط تولید شیلنگ به کیفیت کار، متریال مورد استفاده در ساخت شیلنگ، تبلیغات، میزان فروش و … بستگی دارد اما به طور کلی این شغل، جز مشاغلی است که درآمد زیادی برای کارفرمای خود به همراه خواهد داشت. برای تخمین سود و میزان درآمد خط تولید شیلنگ به معیارهای مختلفی باید توجه کرد اما در صورتی که یک کارفرما با جدیت کار را دنبال کند، بین 30 تا 40 درصد درآمد خواهد داشت. این نسبت به ما اجازه می‌دهد که خط تولید شیلنگ را در رده مشاغل پردرآمد قرار دهیم. برای کسب میزان سود خالص خط تولید، باید درآمد نهایی را محاسبه کرده و سپس هزینه‌ها را از آن کسر کنید. این هزینه‌ها شامل خرید متریال اولیه در ساخت شیلنگ، نیروی انسانی، تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها، تبلیغات و… است.

شیلنگ-فشارقوی

شیلنگ های فشار قوی چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای شیلنگ فشار قوی

برای انتقال سیالات پرفشار دسته‌ای از شیلنگ‌ها با نام شیلنگ فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته و به مقاومت بالا در برابر عوامل بیرونی شناخته می‌شوند. این شیلنگ‌ها دارای ساختار بسیار متفاوتی نسبت به شیلنگ‌های عادی بوده و می‌توانند سیالات را با فشار بسیار بالا از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شیلنگ‌های فشار قوی می‌توان به انعطاف پذیری بسیار بالا، وزن سبک، کیفیت بالای بدنه، تحمل فشار بی نظیر و … اشاره کرد.

ساختار شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ های فشار قوی از سه لایه مختلف تشکیل شده اند که در کنار هم به بالا رفتن مقاومت شیلنگ کمک می‌کنند. داخلی‌ترین لایه شیلنگ فشار قوی، از جنس لاستیک ساخته شده و در برابر فشار حاصل از سیال جاری داخل شیلنگ، مقاومت بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. لایه درونی شیلنگ در برابر واکنش های شیمیایی هم مقاوم است و هیچ تغییری در ساختار سیال جاری ایجاد نمی‌کند. قسمت میانی شیلنگ، لایه‌های به هم تنیده فولادی و لایه خروجی از جنس لاستیک ساخته شده است. لایه لاستیکی خارجی مانع از انتقال حرارت و فشار داخلی شیلنگ به دست شخص خواهد شد.

لایه بیرونی وظایف مختلفی را بر عهده دارد و علاوه بر کنترل فشار ورودی از سمت سیال، از بدنه شیلنگ در برابر آفتاب، مواد شیمیایی، ضربه و … محافظت می‌کند. هم چنین مشخصات کلی شیلنگ و اندازه آن هم بر روی همین لایه چاپ می‌شود تا خریدار به هنگام انتخاب بتواند با کمک این اطلاعات، بهترین گزینه را برای مصرف مورد نظر خود تهیه نماید.

ویژگی‌های شیلنگ های فشار قوی

  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی، فشار سیالات و …
  • مقاوم در برابر حرارت
  • توانایی انتقال انواع روغن و سوخت
  • مقاوم در برابر نور خورشید، شرایط محیط و …
  • وزن سبک
شیلنگ های فشار قوی در پمپ بنزین

کاربرد شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ های فشار قوی نقش مهمی در کشاورزی و صنعت ایفا کرده و از آن برای امور مختلفی استفاده می‌کنند. در کشاوری می‌توان با کمک شیلنگ های فشار قوی، آب یا سایر سیالات را به بخش های دیگری از محیط منتقل کرد.

در صنایع پتروشیمی باید از شیلنگی استفاده شود که در برابر مواد شیمیایی و انواع محلول‌ها مقاوم باشد؛ در این شرایط بهترین انتخاب شیلنگ های فشار قوی است که می‌توانند به خوبی در صنایع پتروشیمی وظیفه خود را به انجام رسانند. شیلنگ های فشار قوی در سیستم پنوماتیک هم مورد استفاده قرار گرفته و به منظور جابجایی باد با فشار بسیار بالا، در داخل سیستم هیدرولیک از آن ها کمک می‌گیرند.

انواع شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ‌های فشار قوی را می‌توان به طور کلی در دو دسته جای داد که هر کدام از آن‌ها زیر شاخه‌های مختلفی دارند.

  • شیلنگ فشار قوی صنعتی: شکل عمومی شیلنگ های فشار قوی، شیلنگ صنعتی نامیده می‌شوند که نسبت به نوع هیدرولیک، تحمل فشار کمتری داشته و برای مصارف عمومی مفید هستند. شیلنگ گاز، شیلنگ بنزین، شیلنگ هوا، شیلنگ روغن، شیلنگ مواد غذایی و … در دسته شیلنگ های صنعتی فشار قوی قرار می‌گیرند.
  • شیلنگ فشار قوی هیدرولیک: مقاوم ترین نوع شیلنگ فشار قوی، شیلنگ های هیدرولیک هستند که برای انتقال روغن و باد از آن‌ها بهره می‌برند. بافت سیم های داخلی این شیلنگ‌ها به شکلی است که می‌توانند هر گونه فشاری را تحمل کنند بدون آنکه دچار شکستگی یا پیچیدگی شوند. شیلنگ های فشار قوی هیدرولیک در چهار دسته شیلنگ یک لاسیم، شیلنگ دو لا سیم، شیلنگ چهار لا سیم و شیلنگ شش لا سیم تقسیم بندی می‌گردد.

در هر شیلنگ فشار قوی، قطر داخلی، تحمل فشار، طول، وزن و … متفاوت است و هنگام خرید تمامی این عوامل بر قیمت نهایی تاثیر گذار خواهند بود. برای خرید انواع شیلنگ فشار قوی با بهترین کیفیت موجود در بازار می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت تهرانی مارکت ثبت کرده و یا همین حالا با کارشناسان فروش ما در مجموعه تماس حاصل فرمایید. تمام محصولات تهرانی مارکت با قیمت مناسب و جنس مرغوب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تفاوت-شیلنگ-آب-و-گاز-1

تفاوت شیلنگ آب و گاز

یکی از محصولات پرکاربرد در زندگی روزمره و در صنایع مختلف، شیلنگ است که بسته به نوع کاربرد خود، با متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود. شیلنگ آبیاری درختان، قطعا متفاوت با شلنگی خواهد بود که برای انتقال مواد شیمیایی از آن استفاده می‌کنند. اگر از شیلنگی مناسب با فعالیت خود استفاده نکنید، ممکن است مشکلاتی زیادی برای شما ایجاد شده و یا هزینه‌های نهایی را افزایش دهد. در این مقاله به بیان تفاوت شیلنگ آب و گاز می‌پردازیم تا بتوانید خریدی دقیق‌تر داشته باشید.

شیلنگ آب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

شیلنگ آب یک لوله توخالی و انعطاف پذیر است که به کمک آن آب را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می‌کنند. این شیلنگ‌ها معمولا از جنس پلی اتیلن، پلی اورتان، لاستیک و پی‌وی‌سی در قطر و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در ساختار بسیاری از شیلنگ‌های آب، از منجید استفاده می‌کنند که باعث افزایش استحکام شیلنگ شده و طول عمر آن را به نسبت شیلنگ‌های معمولی افزایش می‌دهد.

تفاوت شیلنگ آب و گاز و مرد در حال آبیاری

بسته به جنس متریالی که شیلنگ از آن تولید می‌شود، خاصیت‌های مختلفی به نمایش خواهد گذاشت. به طور مثال شیلنگ‌های آب پی‌وی‌سی در برابر عوامل بیرونی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و به راحتی تحت تاثیر ضربه یا خوردگی قرار نمی‌گیرند. جهت افزایش طول عمر شیلنگ آب، لازم است نکات ریزی را رعایت کنید تا سال‌های سال بتوانید با خیال راحت از همان شیلنگ استفاده کنید.

انواع شیلنگ آب

  • شیلنگ آب را برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار ندهید.
  • پس از هر بار استفاده شیلنگ آب را جمع کرده و در سایه یا محیطی با دمای مناسب قرار دهید.
  • در فصول سرد سال، شیلنگ را در انباری نگهداری کنید تا سرمای هوا آسیبی به آن وارد نکند.
  • با شیلنگ‌های معمولی آب، مواد شیمیایی جابجا نکنید زیرا همانطور که در بالا به آن اشاره شد، هر شیلنگ کاربرد خاصی داشته و نمی‌توان از یک شیلنگ آب برای جابجایی مواد حساسی مانند مواد شیمیایی استفاده کرد.

شیلنگ گاز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی دیگر از شیلنگ‌های پرکاربرد در منازل مسکونی، اداره‌ها و کارخانجات شیلنگ‌های گاز است که از آن برای انتقال گاز به لوازم گازسوز استفاده می‌شود. برای اینکه شیلنگ‌های گاز در برابر حرارت و تغییرات دمایی، دچار مشکل نشود از پلاستیکی فشرده و نسوز آن را می‌سازند. از آنجایی که این شیلنگ برای گاز و بخاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، سطح بالای ایمنی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

شیلنگ گاز مرغوب باید بتواند در برابر تمام تغییرات بیرونی مقاومت بالایی داشته باشد تا امکان بروز حادثه را کاهش دهد. در صورت بی کیفیت بودن شیلنگ گاز، احتمال بوجود آمدن آسیب های جدی وجود دارد و حتی به مرور زمان بر روز سطح آن ساییدگی‌هایی مشاهده خواهید کرد. علاوه بر خود شیلنگ، لوازمی که برای اتصال شیلنگ به گاز استفاده می‌کنید هم باید کیفیت بالایی داشته باشند. کیفیت اتصالات و لوازم جانبی، به اندازه خود شیلنگ حائز اهمیت است.

تفاوت شیلنگ آب و گاز در برد ای کنترل
  • از قرار دادن شیلنگ گاز در معرض حرارت بالا خودداری کنید.
  • شیلنگ‌های گاز در هوای سرد زودتر از همیشه خراب می‌شوند و اگر محیطی که قصد نصب گاز یا بخاری در آن را دارید بسیار سرد است، باید بهترین نوع شیلنگ گاز را تهیه کنید تا دچار پوسیدگی نشود.
  • حتما شیلنگ را پیش از نصب بررسی کنید تا هیچ نشتی نداشته باشد. وجود هر مشکلی بر روی شیلنگ، سبب ورود گاز شهری به داخل محیط خواهد شد.
  • به نصب بست‌ها دقت زیادی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که به درستی در جای خود قرار گرفته‌اند.

تفاوت شیلنگ آب و شیلنگ گاز

شیلنگ‌ها دارای اندازه، قطر، ضخامت ‌های مختلفی بوده و جنس آن‌ها هم با یکدیگر متفاوت است. برندهای زیادی اقدام به طراحی و تولید شیلنگ کرده و در هنگام خرید باید به کیفیت آن توجه کنید تا بتواند تا مدت‌ها برای شما کار کند. برای اینکه خیالتان بابت کیفیت و قیمت یک محصول راحت باشد، لازم است آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید تا مشکلی ایجاد نشود. تهرانی مارکت با سال‌ها فعالیت در زمینه عرضه انواع شیلنگ‌های صنعتی و آبرسانی، بهترین شیلنگ‌های موجود در بازار را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

سم-پاشی

بهترین زمان سمپاشی کشاورزی – زمان مناسب سمپاشی درختان

وجود برخی حشرات و آفات در مزارع و باغات، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورند. روش رایج برای مقابله با آفات و حشرات باید سمپاشی انجام شود. آفت‌کش‌ها موادی به صورت مایع، جامد یا گاز هستند که به منظور نابودی آفت‌ها به کار می‌روند. بعضی از این آفتها که مورد علاقه انسان‌ها نیستند، حشرات، علفهای هرز و میکروب‌هایی هستند که گیاهان را از بین می‌برند. بسیاری از آفت کش‌ها، سمی هستند و علاوه بر اینکه آفت‌ها را از بین می‌برند به انسان‌ها نیز صدمه می‌زنند. در این نوشته بهترین زمان سمپاشی و عوامل تاثیرگذار بر آن را توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

برای خرید شیلنگ سمپاشی و مشاهده قیمت انواع شیلنگ کره ای، ترک، چینی و ایرانی وارد شوید.

زمان مناسب برای سمپاشی باغات میوه

بهترین زمان برای سمپاشی باغات میوه، اواخر زمستان و اوایل بهار است که باید در هوای سرد اول صبح یا قبل از غروب آفتاب سمپاشی انجام شود. بهتر است یک روز بعد از سمپاشی، درختان میوه را آبیاری کنید. توجه کنید که از مخلوط کردن سم ها بدون مشورت با کارشناسان کشاورزی پرهیز کنید.

بهترین زمان برای سمپاشی باغ به چه عواملی بستگی دارد؟

سمپاشی سالانه درختان میوه در بهبود سلامت میوه موثر است. یکی از عواملی که در زمان سمپاشی تاثیر دارد، آشنایی با چرخه زندگی آفات و حشرات است. همان طور که می دانید حشرات آفات دارای سه یا چهار مرحله زندگی هستند: تخم، لارو، کرم و شفیره. هم چنین نوع سم مورد استفاده نیز در زمان سمپاشی تاثیر دارد.

چرا بهترین زمان سمپاشی درختان، اواخر زمستان یا اوایل بهار است؟

در این زمان به خاطر عدم وجود برگ روی درختان، از سم کمتری برای پوشش درختان استفاده می شود و از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه است. هم چنین به راحتی تمام شاخه ها و تنه درخت پوشش داده می شود.

هم چنین در زمستان، آفات در مرحله زندگی تخم، زیر و یا روی پوسته درختان قرار دارند. با سمپاشی زمستانه درختان این تخم ها از بین می روند و از خسارات وارده جلوگیری می شود.

یک عامل دیگر که در این فصل سمپاشی انجام می شود، این است که میوه روی درختان وجود ندارد و مسمومیت در محصول یا میوه ایجاد نمی کند. باید بدانید که سمپاشی در زمان شکوفه دهی درخت، از گرده افشانی آن جلوگیری می کند که منجر به کاهش بازدهی میوه خواهد شد.

شرایط جوی چه تاثیری بر زمان مناسب سمپاشی دارد؟

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر زمان سمپاشی، باد، باران و رطوبت هوا است. زمانی که بعد از سمپاشی، باران می آید، تاثیر سموم بر حشرات کمتر شده و سموم از روی گیاهان شسته می شود. هم چنین سمومی که از روی گیاهان شسته می شود، وارد خاک شده و سبب آلودگی خاک می شود.

بهترین زمان برای سمپاشی زمانی است که خاک نیمه مرطوب باشد و هوا بدون بارندگی و سرد پیش بینی شود. برای اینکه شیره در گیاه حرکت کند و اثربخشی سموم افزایش یابد، بهتر است روز بعد از سمپاشی، ابیاری انجام شود.

برای خرید شیلنگ آبیاری به تهرانی مارکت مراجعه کنید.

دما چه نقشی در زمان سمپاشی دارد؟

در هنگام ظهر آفتاب به صورت عمود بر درختان می تابد؛ در صورتی که در این زمان سمپاشی انجام شود، قطره های سم مانند ذره بین عمل می کنند که باعث می شود برگ درختان بسوزد. هم چنین در دماهای بالا، سموم سریعا تبخیر می شود که منجر به کاهش اثربخشی آنها خواهد شد.

اگر در تابستان اقدام به سمپاشی می کنید باید در ساعات 9 تا 10 صبح یا 6 تا 7 بعدازظهر این کار را انجام دهید. اما در صورتی که در زمستان سمپاشی می کنید، باید در ساعات 10 صبح تا 6 بعدازظهر اقدام کنید تا افت دما اثربخشی آفت کش ها را کاهش ندهد.

نوع سم چه تاثیری در زمان مناسب سمپاشی دارد؟

انجام سمپاشی در طول روز، به نوع سم مورد استفاده بستگی دارد. سموم بیولوژیک باید هنگام غروب آفتاب و در هوای سرد پاشیده شود تا در طول شب فعال شده و اثر خود را بگذارد. این سموم در معرض نور مستقیم آفتاب از بین می روند. اما سموم سیستمیک پس از پاشش، جذب شده و وارد آوندها می شوند. سپس با تابش خورشید، این سموم همراه با شیره گیاهی، به سایر اندامهای گیاهان انتقال میابد. بنابراین بهترین زمان برای پاشش این سموم، اوایل صبح است.

سرعت باد چه نقشی در سمپاشی دارد؟

سرعت باد بالا موجب تبخیر سموم می شود. در کشاورزی زمانی گندم ها را سمپاشی می کنند، وزش کمی باد، به سمپاشی بهتر کمک می کند؛ اما در باغبانی وزش باد موجب تاثیرگذاری کمتر شده و پاشش سموم به مناطق غیرهدف افزایش میابد. بنابراین بهترین زمان سمپاشی باغ و درختان، یک روز طرد بدون بارندگی و وزش باد است.

Hydraulics-Paid

آموزش پرس شیلنگ هیدرولیک

حتما شما به دنبال آموزش پرس شیلنگ هیدرولیک هستید. باید بدانید روش اصلی ساخت یک مجموعه شیلنگ برای سیستم هیدرولیک یکسان است. در این نوشته مراحل پرس شیلنگ هیدرولیک را گام به گام آموزش داده ایم.

در ویدئوی زیر مراحل پرس شیلنگ هیدرولیک با دستگاه پرس دستی نمایش داده شده است.

مرحله ۱: آماده سازی ابزار و وسایل مورد نیاز

مرحله اول آماده سازی ابزار و وسایل مورد نیاز برای پرس شیلنگ هیدرولیک است. این وسایل عبارت انداز:

شلنگ هیدرولیک
اتصالات شلنگ هیدرولیک
روان کننده شلنگ
آچار فرانسه بزرگ
گچ (قلم رنگی سفید(
عینک های محافظ
دستکش ایمنی
دستگاه برش
برش قالب و سطح

مرحله ۲: اندازه گیری شلنگ و برش

ابتدا باید طول شیلنگ هیدرولیک مورد نیاز را اندازه بگیرید. سپس با استفاده از یک اره شیلنگ، آن را برش دهید. در زمان برش شیلنگ بایستی دقت زیادی داشته باشید تا طول نهایی شیلنگ تغییر نکند. پس از این کار باید یک لبه تمیز داشته باشید. در غیر این صورت حتما لبه های شیلنگ را تمیز کنید. مطئن شوید از اره مناسب با نوع شیلنگ استفاده می کنید.

مرحله ۳: تهیه اتصالات هیدرولیک

هنگام انتخاب مجموعه اتصالات، فشار کاری، سبک، نوع، جهت گیری، روش های اتصال و مواد مقاوم در برابر خوردگی را در نظر بگیرید. بسیار مهم است که از مارک های مناسب استفاده کنید. تامین کننده شلنگ و اتصالات باید اطلاعات مربوط به داده های برش را ارائه دهد.

برای مشاهده شیلنگ هیدرولیک فشار قوی سیم دار وارد شوید.

مرحله ۴: تعیین عمق اتصال و فشار بر اتصالات شلنگ

در مرحله بعد بایستی با استفاده از یک بلوک، عمق قرار دادن شیلنگ و عمق جایگذاری اتصالات را تعیین کنید. شما می توانید با قرار دادن یک خط گج ضخیم در اطراف شیلنگ، عمق را تعیین کنید. اگر لازم است شیلنگ را روغن کاری کنید؛ اما اگر از شیلنگ مارپیچ استفاده می کنید، نباید روانکاری کنید. شلنگ را به اتصال فشار دهید تا علامت بر روی شلنگ به انتهای پوسته برسد.

مرحله ۵: بررسی قابلیت های دستگاه برش و تنظیم تنظیمات دستگاه برش

دستگاه های برش به طور خاص ساخته می شوند تا قطر های شلنگ خاص را برش دهند. بنابراین، باید قابلیت های دستگاه را مد نظر قرار دهید و تنظیمات را در صورت لزوم تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که قطر برش درست برای هر مجموعه شلنگ را انتخاب کنید. از برگه مشخصات برش، برای مشخصات فنی خاص استفاده کنید.

مرحله ۶: قطعه را انتخاب کنید

مجموعه قطعه مناسب را برای هر دستگاه برش انتخاب کنید. یک مجموعه قطعه می تواند برای برش در ابعاد متفاوت استفاده شود. به عنوان مثال یک مجموعه قطعه ۱۴ میلی متری می تواند تا ۱۴ میلی متر برش داده شود و حدود ۷ میلی متر بیشتر در اکثر دستگاه ها وجود دارد. بنابراین، بعد برش نهایی، می تواند تا۲۱ میلی متر قطر نهایی علاوه بر ۱۴ میلی متر اولیه باشد. با این حال، توصیه می شود که ابعاد برش نهایی تا حد ممکن نزدیک به اندازه قالب باشد.
بنابراین برای یک برش نهایی ۱۵ میلی متری، یک مجموعه قالب ۱۴ میلی متری ایده آل است. در غیر این صورت، خمیدگی به وجود می آید که توصیه نمی شود.

مرحله ۷: شلنگ را در دستگاه برش قرار دهید

انتهای شلنگ را درون دستگاه برش (به طور معمول بارگذاری از جلو انجام می شود) فشار دهید تا اتصالات شلنگ هیدرولیک در پشت قالب ظاهر شود. بالای شلنگ، در حال حاضر در داخل حلقه یا آستین پنهان شده است، نباید پشت قالب قرار گیرد. مجموعه قالب را روی قطعه پایین حلقه قرار دهید و برش دهید.

مرحله هشتم۸: قرار دادن قطعات برای برش دادن

اندازه قطعه مناسب برای برش را مشخص کنید که مطابق با اندازه برش باشد. نزدیکترین اندازه برش را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اندازه قطعه برای برش برابر یا کوچکتر از ابعاد برش نهایی است.

مرحله ۹: تجهیزات ایمنی را به کار ببرید

در این مرحله، تجهیزات ایمنی خود را به کار ببرید. شما باید عینک ایمنی، محافظ گوش قوی، و دستکش های محافظ بپوشید.

مرحله ۱۰: برش شلنگ

دستگاه را روشن کنید. سر سیلندر به آرامی به حالت بسته شدن حرکت می کند، قطعه را می فشارد و شروع به برش حلقه شلنگ می کند. دستگاه را لمس نکنید تا زمانی که قطعات به موقعیت نهایی رسیده و یا به طور خودکار به موقعیت اصلی بازگشته اند. سپس دستگاه باید متوقف شود. تقریبا تمام دستگاه های استاندارد دارای یک سیستم ایمنی تو کار هستند، به طوری که اگر قطعات از دستگاه خارج شوند ، دستگاه خاموش می شود.

برای مشاهده شیلنگ هیدرولیک نخدار کلیک کنید.

مرحله ۱۱: قطر برش را بررسی کنید

علامت گچ گذاری که روی شلنگ ایجاد کرده اید را بررسی کنید. اگر دیگر در پایه اتصالات نیست، به این معنی است که شلنگ یا اتصالات در طول برش حرکت کرده اند. با این حال به نظر برسد، این یک برش خوب نیست. در غیر این صورت، اگر علامت گچ در محل قرار داشته باشد ، شما به طور موفقیت آمیز انتهای شلنگ هیدرولیک را برش داده اید. اندازه قطر برش را در یک سطح صاف پوسته برش داده شده اندازه گیری کنید و قطر برش را که روی جلد نشانه گذاری شده است مشخص کنید. هرگز از اتصالات شلنگ با قطر برش اشتباه استفاده نکنید.

مرحله ۱۲: اتصال شلنگ را پاک کنید

سپس، شما نیاز به حذف آلاینده ها در داخل شلنگ دارید، به خصوص در شلنگ های با قطر بزرگ. شما می توانید این کار را با استفاده از یک برس شلنگ، سیستم هوای فشرده، پاشش مایع یا گلوله های پرتابه انجام دهید. پس از شلیک پرتابه، باید پرتابه را برای آلودگی به طور قابل توجهی بررسی کنید . فرایند را تا زمانی انجام دهید که پرتابه نشانه ای از ذرات لاستیک یا فلز بر روی آن نداشته باشد. اگر پرتابه همچنان ذرات لاستیکی را نشان دهد، ممکن است نیاز به تعویض شلنگ باشد. این معمولا یک علامت است که نشان دهنده این است که لوله لاستیکی دارای مشکل است

مرحله ۱۳: درپوش اتصال شلنگ را بگذارید

پس از تمیز کردن شلنگ، ایده خوبی است که شلنگ را در هر دو طرف ببندید. شما می توانید از درپوش های پلاستیکی استفاده کنید. از درپوش هایی استفاده کنید که نصب آنها آسان و سریع است . کافی است یک درپوش را بر روی یک شلنگ یا اتصالات نصب کنید و در دستگاه قرار دهید تا گرم شود .
با پیروی از این مراحل به عنوان دستورالعمل، به یک شلنگ با مونتاژ مناسب دسترسی پیدا می کنید.

hydraulic-training-

مراحل عیب یابی سیستم هیدرولیکی

حتما برای شما پیش آمده است که سیستم هیدرولیک خراب شده و کار شما متوقف شده است. آیا تا به حال از شما خواسته شده که یک سیستم هیدرولیکی را عیب یابی کنید؟ هنگام تشخیص و عیب یابی سیستم هیدرلیک، باید از دستورالعمل ها و اصول اولیه پیروی کنید. نکاتی وجود دارد که می تواند روند عیب یابی را تسریع کرده و به عملکرد مجدد سیستم هیدرولیک شما کمک کند. بنابراین برای تشخیص موثر مشکل سیستم هیدرولیک، باید از 5 مرحله زیر استفاده کنید.

1. مسئله را شناسایی کنید

قدم اول برای عیب یابی سیستم هیدرولیک، شناسایی مشکل است. بیشتر مسائل هیدرولیکی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: فشار و حجم.

مسئله فشار مسئله ای است که فشار به اندازه کافی برای کارکرد صحیح دستگاه بالا نمی رود. به عنوان مثال، ممکن است برای پرس یک ماشین 3000 قطعه در هر اینچ مربع (psi) برای ماشینکاری قطعه یا فشرده سازی یک صفحه لازم باشد، اما فشار فقط به 2000 psi می رسد.

اگر مسئله مربوط به سرعت باشد، به احتمال زیاد یک مشکل در حجم وجود دارد. این بدان معنی است که یا پمپ روغن مورد نیاز را تحویل نمی دهد یا در جایی از سیستم نشتی وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که مشکل همان علت نیست. به عنوان مثال، ممکن است نشتی در نزدیکی پمپ پیدا کنید. علت آن می تواند نشتی یک شلنگ هیدرولیکی باشد، یا می تواند یک اتصال خراب در پمپ باشد. با این حال، تا وقتی که متوجه نشوید مشکل چیست، نمی توانید علت آن را تعیین کنید.

2. اطلاعات جمع آوری کنید

پس از شناسایی نوع مشکل، مرحله بعدی جمع آوری اطلاعات است. به احتمال زیاد وقتی به سیستم هیدرولیکی خراب برخورد می کنید، برخی کارها و اقدامات قبلاً انجام شده است. این اقدامات می تواند شامل تنظیمات فشار، تنظیمات الکتریکی یا تعویض قطعات باشد. باید این سوال را بپرسید که آیا تنظیمات فشار یا الکتریکی انجام شده است؟ آیا قطعات هیدرولیکی تغییر کرده است؟

در صورت تغییر قطعات، مهم است که بدانید آیا اجزای جدید دارای شماره قطعه دقیق به عنوان اجزای تعویض شده هستند. تفاوت یک عدد یا یک حرف در شماره قطعه، ممکن است مطابق انتظار عمل نکند.

برای ارزیابی سطح روغن، وضعیت فیلتر، نشتی، شرایط اتصال پمپ و … باید در این فرآیند بررسی های بصری انجام شود. همچنین برای بررسی میزان تمیزی روغن، آخرین گزارش تجزیه و تحلیل روغن را بخواهید.

اپراتورهای دستگاه می توانند بهترین اطلاعات را در مورد آنچه اتفاق می افتد ارائه دهند. اپراتور از صدا و عملکرد دستگاه اطلاع دارد.

3. شماتیک را مرور کنید

بهترین زمانهایی که برای عیب یابی صرف خواهید کرد، خواندن و ردیابی شماتیک هیدرولیکی است. شماتیک هیدرولیکی رابطه بین قطعات و اجزای مختلف سیستم هیدرولیک را نشان می دهد. با پیروی از خطوط مربوط به شماتیک، اغلب می توانید مشکل را قبل از تغییر قسمت اول پیدا کنید.

شماتیک هیدرولیک

4. عیب یابی و تنظیمات سیستم

بعد از اینکه مشکل را شناسایی کردید، اطلاعات را جمع آوری و برنامه را مرور کردید، باید بررسی کنید که فشارهای سیستم به درستی تنظیم شده است. این شامل جبران کننده پمپ، شیر تسکین دهنده ، دریچه های کاهش فشار و سایر شیرهای کنترل فشار در سیستم است. همچنین اطمینان حاصل کنید که همه باتری ها از قبل با نیتروژن خشک شارژ می شوند. در بسیاری از مواقع می توان با تنظیم فشارها به سطح مناسب، مسئله را حل کرد.

پس از تنظیم فشارها، بررسی دما در کل سیستم را انجام دهید تا تأیید کنید که هیچ نشتی بیش از حد رخ نداده است. این کار را می توان با دماسنج مادون قرمز انجام داد. به طور معمول، چندین خط مخزن در سیستم هیدرولیک وجود دارد که باید در دمای محیط باشد. اینها شامل دریچه های تخلیه باتری دستی و اتوماتیک، دریچه های خروج هوا و دریچه های تسکین دهنده استفاده شده با پمپ های جبران کننده فشار هستند.

دماسنج مادون قرمز

خط مکش و تخلیه یک پمپ نیز باید از نظر تولید گرمای بیش از حد بررسی شود. برای ایجاد مرجع مهم است که درجه حرارت خطوط، هنگامی که سیستم به طور معمول کار می کند ثبت شود.

کلید عیب یابی مشکلات فشار، جدا کردن نقاط مختلف در سیستم است. روغن همیشه مسیر کمترین مقاومت را در پیش خواهد گرفت. اگر دستگاه دچار مشکل فشار باشد، به احتمال زیاد روغن در سیستم مسیر بیشتری طی می کند.

5. چک لیست قابل اطمینان تهیه کنید

وقتی مسئله حل شد، کاری که باید انجام شود تهیه لیست بررسی قابلیت اطمینان در سیستم است.

این لیست باید شامل قرائت فشار و دما، شرایط فیلتر و تنفس، تمیزی روغن، وضعیت شیلنگ ها و گیره ها، قرائت جریان در موتور الکتریکی، ولتاژ شیرهای تنظیم کننده و … باشد. این بررسی ها باید به طور منظم انجام شود تا از توقف برنامه ریزی نشده جلوگیری شود. اطلاعات ثبت شده ابزاری مفید در هنگام بروز مشکلات هیدرولیکی در آینده خواهد بود.

عیب یابی سیستم هیدرولیک

عیب یابی سیستم هیدرولیک هیدرولیک یک مرحله به مرحله است. با دنبال کردن پنج مرحله در این مقاله، می توانید به یک عیب یاب هیدرولیکی تبدیل شوید. عیب یابی موثر سیستم های هیدرولیکی شما ترکیبی از مهارت و تجربه را می طلبد. با این حال ، صرف وقت برای شناسایی صحیح مسئله ، جمع آوری اطلاعات صحیح ، مطالعه شماتیک و پرسیدن سوالات فراوان می تواند روند کار را تسریع کند. هرچه مهارت عیب یاب بیشتر باشد، سریعتر مشکل برطرف می شود و احتمال تکرار آن کمتر است.

در صورتی که مشکل سیستم هیدرولیک شما از با تعویض شیلنگ برطرف می شود. پیشنهاد می کنیم برای خرید شیلنگ هیدرولیک، به فروشگاه تهرانی مارکت مرجع فروش انواع شیلنگ هیدرولیک فشار قوی و شیلنگ هیدرولیک نخدار مراجعه کنید.

جهت سفارش شیلنگ هیدرولیک و مشاوره رایگان تماس بگیرید

02133918749

02133918748

09124484734